در کل، کاراکتری که به یاد ماندنی و قابل باور باشد را می توان به عنوان کاراکتر خوب معرفی کرد. کاراکتر قابل باور، کاراکتری معمولی است ( در ارتباط با دنیای اطرافش) کسی که خود را در میان وقایع می یابد و به آنها به طور صحیحی واکنش نشان می دهد.<br /> کاراکتر به یاد ماندنی، نیز باید از لحاظ بصری جذاب باشد و بتواند بیننده را از لحاظ احساسی و دراماتیک در حادثه های داستان به جلو هدایت کند.
طراحی جلد نشریات را می‌توان نوعی طراحیِ بسته بندی به حساب آورد. زیرا جزئیات فنی طراحی جلد شباهت نزدیکی با طراحی بسته بندی دارد، چرا که در طراحی جلد هم باید به سطوح و وجوه مختلف جلد فکر کرد و طراحی مناسب هنری/فنی را انجام داد، و دقایق و ریزه کاری‌های حرفه نشر را در کار ملحوظ داشت. طراحی جلد نیز مانند هر کوشش پویایی، انواع گوناگون دارد که معروف ترین آن طراحی جلد کتاب است، زیرا کیفیت کار طراحی جلد کتاب و تقسیمات و سطوح آن، کامل ترین در میان انواع جلدهای نشریات است
به تصویردار کردن متن‌های ادبیات  کودکان یا بزرگسالان (همراه متن یا بدون متن) تصویرسازی ادبیات  کودکان یا بزرگسالان گفته می‌شود. کتاب‌های کودکان بدون تصویرگری فاقد ارزش‌اند؛ که به تخیل نویسنده متن حالتی تجسمی بدهند و کودک بتواند بهتر و عمیق‌تر و با لذت بیش تری با متن ارتباط برقرار کند.
واژهٔ کاریکاتور از فعل کاریکاره ایتالیایی، به معنی بار کردن گرفته شده‌است. کاریکاره جریمه‌کردن و توبیخ‌کردن نیز معنی می‌دهد و به نظر می‌رسد که نخستین بار توسط شخصی به نام موسینی در سال ۱۶۴۶ میلادی به کار رفته باشد

بازدیدها: ۷